Als bedrijf wil je sturen op resultaten. Daarom wil jij inzichtelijk maken wat een investering in bijvoorbeeld content marketing op zal leveren voor jouw bedrijf. Voorbeelden van gewenste resultaten kunnen bijvoorbeeld zijn: het verhogen van jouw positie in Google of het verhogen van jouw conversie binnen jouw webshop. Deze doelen zorgen ervoor dat jij weet waar je op moet sturen. Om jouw vindbaarheid te verhogen is namelijk een andere contentstrategie nodig, dan voor het verhogen van jouw conversie. Stel daarom eerst concrete doelen en ga vervolgens over op het neerzetten van de juiste contentstrategie. Contentstrategie Nu je een doel hebt gesteld, weet je welke resultaten je wilt behalen. Maar om daar te komen is een strategie nodig. Want iets doen zonder een plan, daar zal je niet veel mee bereiken. Je zult hier vooral veel tijd en daarmee ook geld aan kwijt zijn. Om ervoor te zorgen dat de kostbare tijd en de investeringen ook daadwerkelijk iets op zullen leveren, heb je een plan nodig. Dit plan is hetzelfde als de contentstrategie. Hiermee weet jij, maar ook jouw personeel, welke kant jullie op gaan. Zo richt iedereen zich op hetzelfde gestelde doel. Om een effectieve contentstrategie op te stellen doorloop je altijd een aantal stappen. Deze stappen creëren bouwstenen waarmee jij jouw strategie verder uit kunt bouwen. Denk bijvoorbeeld aan een doelgroep analyse, data, een zoekwoordenanalyse en een concurrentieanalyse. Contentstrategie opstellen voor resultaatgerichte contentmarketing Je begint bij de doelgroep. Wie is dit, welke tone of voice past hierbij en wat zijn hun interesses? Zodra je antwoorden hebt gevonden op deze vragen, ga je je richten op data. Wat is er al bekend over jouw doelgroep, de markt, de content gericht op jouw product en de data wat jou meer vertelt over wat wel en niet werkt bij concurrenten. Hier kun je verschillende tools voor gebruiken, maar je kunt ook een extern online marketing bureau inschakelen. Jouw content marketing uitbesteden aan een derde partij zorgt voor snellere en kwalitatieve resultaten, welke echt het verschil kunnen maken voor jouw bedrijf.
|
https://www.traffictoday.nl/ |